Klimato kaita Lietuvoje
Klimato kaita Lietuvoje, kaip ir visoje planetoje, vyksta dėl natūralių procesų: planetos orbitos parametrų kaitos, atmosferos sudėties pokyčių, litosferos plokščių dreifo, Saulės aktyvumo ciklų, ugnikalnių išsiveržimų. Tačiau šiais natūraliais procesais negalima paaiškinti spartaus vidutinės metinės temperatūros kilimo pastaraisiais dešimtmečiais.
Mokslininkai susiejo vidutinės metinės temperatūros kilimą su vis didėjančia energijos gamyba. Iki šiol daugiausia energijos gaunama deginant iškastinį kurą, o degimo metu pagrindinės dujos, patenkančios į aplinką, yra anglies dioksidas (CO2). Šių dujų koncentracijos didėjimas atmosferoje skatina klimato kaitą, vidutinės metinės temperatūros kilimą, todėl jos vadinamos šiltnamio dujomis. Paprastumo dėlei anglies dioksido kiekis, išskiriamas deginant kurą, matuojamas anglies dioksido pėdsaku. Kokį anglies dioksido pėdsaką paliekame Lietuvoje keliaudami iš vienos vietovės į kitą, galima įvertinti sudarius maršrutą maps.lt tinklalapyje.
Prognozuojama, kad vidutinė maksimali ir minimali oro temperatūra XXI amžiuje Lietuvoje didės. Didžiausi pokyčiai numatomi šaltuoju metų laiku. Vilniuje vidutinė maksimali ir vidutinė minimali oro temperatūra iki 2100 m. gali pakilti 4 °C, o atskirais mėnesiais 7 °C.

6 lygio užduotis
Ugdomi gebėjimai (pagal PISA 2015)
(6G) Nuosekliai demonstruoja pažangų gamtamokslinį mąstymą ir argumentavimą, grindžiamą modeliais ir abstrakčiomis idėjomis. Remiasi savo gamtamoksliniu suvokimu nepažįstamose ir sudėtingose situacijose.
Ugdomų gebėjimų lygmenys nustatyti remiantis PISA rekomendacijomis.
Daugiau apie tai: www.egzaminai.lt/126/ ir www.oecd.org/pisa/
5 lygio užduotis
Ugdomi gebėjimai (pagal PISA 2015)
(5G) Geba pateikti duomenis keliomis formomis, interpretuoti sudėtingus duomenis ir kritiškai vertinti gamtamokslinių teiginių patikimumą bei teisingumą.
Ugdomų gebėjimų lygmenys nustatyti remiantis PISA rekomendacijomis.
Daugiau apie tai: www.egzaminai.lt/126/ ir www.oecd.org/pisa/
4 lygio užduotis
Ugdomi gebėjimai (pagal PISA 2015)
(4G) Geba daryti išvadas remdamiesi skirtingų duomenų šaltiniais įvairiuose kontekstuose ir gali paaiškinti priežastinius ryšius.
Ugdomų gebėjimų lygmenys nustatyti remiantis PISA rekomendacijomis.
Daugiau apie tai: www.egzaminai.lt/126/ ir www.oecd.org/pisa/
6 lygio užduotis
Ugdomi gebėjimai (pagal PISA 2015)
(6G) Geba plėtoti argumentus kritiškai vertindami paaiškinimus, modelius, duomenų interpretacijas ir pateiktus eksperimentus asmeniniame, regioniniame ir pasauliniame kontekstuose.
Ugdomų gebėjimų lygmenys nustatyti remiantis PISA rekomendacijomis.
Daugiau apie tai: www.egzaminai.lt/126/ ir www.oecd.org/pisa/